title


counters

Monday 13 April 2015

Pengenalan Kepada SAPS Intan

Assalamualaikum, saya akan mengepostkan sebuah tajuk iaitu Soundcloud.SoundCloud adalah audio talian platform pengedaran Sweden yang berpangkalan di Berlin, Jerman, yang membolehkan pengguna untuk memuat naik, rekod, menggalakkan, dan berkongsi bunyi asalnya dicipta-mereka. Menurut data syarikat, pada bulan Disember 2014, perkhidmatan yang menarik lebih daripada 175 juta pendengar bulanan unik, manakala pencipta kandungan yang dimuat naik kira-kira 12 jam bernilai setiap minit audio.  Pengasas Alexander Ljung dan Eric Wahlforss adalah Ketua Pegawai Eksekutif (CEO ) dan Ketua Pegawai Teknikal (CTO), masing-masing.

SoundCloud pada asalnya diasaskan di Stockholm, Sweden, tetapi telah ditubuhkan di Berlin pada bulan Ogos 2007 oleh pereka bunyi Sweden Ljung dan artis Sweden Wahlforss. Para pengasas mulanya bercita-cita untuk membolehkan pemuzik untuk berkongsi rakaman antara satu sama lain, tetapi konsep yang kemudian berubah menjadi alat penerbitan penuh yang juga dibenarkan pemuzik untuk mengedarkan trek muzik mereka.



Beberapa bulan selepas penubuhannya, SoundCloud mula mencabar dominasi Myspace sebagai platform untuk pemuzik untuk mengedarkan muzik mereka dengan membenarkan artis rakaman untuk berinteraksi lebih gesit dengan peminat mereka.

No comments:

Post a Comment