title


counters

Saturday 11 April 2015

Pengenalan Kepada 9GaG Meor Hariz

Assalamualaikum, saya ingin mengepost sebuah laman web iaitu 9GAG.Laman web ini telah menjadi pengasas bersama pada tahun 2008 oleh Universiti Hong Kong pelajar Chris Chan, dengan objektif untuk mewujudkan platform alternatif dalam talian untuk e-mel di mana pengguna dengan mudah boleh berkongsi gambar atau video lucu. Laman web ini bermula sebagai "projek sampingan" dalam tempoh masa apabila Facebook tidak boleh didapati di Hong Kong. Dalam temu bual 2012, Chan enggan menjelaskan di mana nama "9GAG" yang berasal dari.

Bermula syarikat itu di bawah satu "Hanya untuk Fun" mentaliti, pengasas 9GAG mula menggunakan 9GAG sebagai Resume-pembina untuk 500 Startups program pemecut. Semasa program musim panas, pasukan 9GAG yang bekerja pada idea-idea startup lain, termasuk StartupQuote dan Songboard.Berikutan 500 Startups program pemecut, 9GAG menyertai inkubator Y Combinator dan pengguna-asas meningkat kepada 70 juta pelawat unik global setiap bulan.9GAG pasukan bersama pengasas dihentikan semua projek-projek lain dan mengalihkan tumpuan mereka ke atas semata-mata 9GAG. 500 Startups diberikan ekuiti untuk bantuan dan bimbingan mereka.

Pada bulan Julai 2012, 9GAG dibangkitkan tambahan US $ 2.8 juta pada pembiayaan daripada behemoths modal teroka yang berpangkalan di Lembah Silikon,termasuk Ventures Benar dan Greycroft Partners. Syarikat itu kemudian mengeluarkan aplikasi iOS iPhone.


Pada bulan Ogos 2012, 9GAG menerima satu lagi AS $ 2.8 juta dalam pembiayaan daripada pemodal teroka Lembah Silikon, termasuk Benar Ventures dan Greycroft Partners, dan juga para pelabur individu seperti Christopher Sacca, Kevin Rose, dan Tentera Laut Ravikant. Pembiayaan ini dapat menyokong pertumbuhan pasukan kejuruteraan 9GAG ini kedua-dua di Hong Kong dan di Lembah Silikon.

No comments:

Post a Comment